Een groot aantal van de werken die hier voorgesteld zijn, dateren uit de periode 1973 tot 1976. Harry Elström, beeldhouwer, leraar in Brussel verplichtte ons in 1945/46 om uit het geheugen te tekenen met een fijne borstel in marterhaar op een gewassen aquarelpapier. Ik vind 20 jaar later de strengheid en de soepelheid van dit leerproces terug.
1979 - Petigny (België)
Zij zijn, hier, ten minste 12 om die kleine geheimen te delen die heel hun mysterie uitmaken. Zij blozen als dit nodig is. Hun dromen gaan van blauw naar violet zonder de duistere hoeken te vermijden.
Het aquarel doet wonderen !
1975 - Beauraing (België)
Elk werk betekent voor mij een uitdaging om een oplossing te zoeken in mijn inbeelding die is samengesteld uit vormen, een harmonie van kleuren en nuances welke het oppervlak in een subtiel genot omtoveren.
De gratie en de kwetsbaarheid van een vrouwenlichaam vermenigvuldigd met drie draagt daar onvermijdelijk toe bij.
1975 - Beauraing (België)
Het jaar 1975 was gunstig voor de integratie van het naakt in de abstractie van een schilderij. Hier vormen de zorgvuldig geaquarelleerde oppervlakken, geleid door de trajecten met de punt van het penseel van marterhaar de diepere structuur en de charme van het werk.
Het naakt verschijnt slechts als een bijkomende toets die een aanvullende zin geeft aan dit delicaat geheel.
1975 - Beauraing (België)
1975 - Beauraing (België)
Men vindt hier een geslaagde mengeling van orde en soepelheid. Men moet weten dat het tracé rechtstreeks afgebakend wordt met de punt van een borstel op het nog natte blad papier. Ik bracht een tweetal uur op het strand door om vrouwen in hun badpak te observeren. Terug thuis na de vakantie schilderde ik mijn aquarel in enkele uren.
1974 - Beauraing (België)